zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Medicinsk hudanalys

Publicerad 2015-09-15 17:23:28 i Allmänt,

När jag var hos hudläkaren och tog bort min solskada på läppen så sa läkaren att jag har solskador I ansiktet.
Inget mera sa hon.
En ssk på hud kunde inte förstå uttrycket för min hud ser fin ut men hon är inte läkare.
 
Som vanligt så gör jag som jag brukar. Jag bokade helt enkelt en tid för medicinsk hudanalys för har jag orsakat solskador så får jag väl rätta till det.
 
Det "finns" inga konstigheter i mitt ansikte. Jag ser ut som de flesta och behöver inte göra ngt om jag inte vill och det stör mig inte med fräknar.
 
En ansiktsbehandling är dock bra eftersom det kommit lite pormaskar och jag brukar göra en höst och vår.
Passade på att boka hos Anna jag var hos så blir det lite Light peeling också.
 
Läkaren körde nog med skrämseltaktik eftersom jag precis kommit hem från Turkiet och var kanelbrun.
Rekommendationen,   Var ute före 10 och efter 18 långa tunna kläder och 50 i solsmörja varannan timma!
Vem fasen orkar hålla på så??!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ola Johansson

Publicerad 2015-09-16 09:05:01

Det råder delade meningar om det där med "solskador".
Enligt det senaste så kan D-vitaminerna som huden bildar när den utsätts för solljus skydda mer än strålningen skadar.
Enligt dessa teorier skall man sålunda hellre vara ute (i måttlig mängd) när solen är som starkast just runt lunch, och absolut inte använda kraftiga solkrämer (som ofta är fullpackade med cancerogena och hormonstörande kemikalier)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela