zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Superpigg :)

Publicerad 2013-03-06 18:52:20 i Allmänt,

I morse frågade maken och lillan vad som hade hänt.
 
Jag vaknade på ett strålande humör, hade dansat runt om det varit möjligt.
 
Jag vet vad det var men det vet inte någon annan, kortisonet jag fick i går på vårdcentralen.
 
Jag mår bättre idag kan jag meddela.
 
Har under ca 2 veckor gått omkring med ett tryck i bröstet, dödstrött och helt slut efter minsta ansträning som att torka av ett kökslucka.
Borde man gå till dokton då? Jag ringde iaf förra måndagen och min läkare ringde upp mig, hon hörde att jag var väldigt tät i lungor/luftrör. Japp order fick jag på att ta mina astmamediciner och så skrev hon ut lite nya.
 
Min astma har varit bra i flera år så jag har glömt hur det är.
 
Hur som haver så blev jag väldigt lite bättre så i måndags ringde jag igen och fick en tid i går.
Läkaren lyssnade lite och ordinerade en omgång inhalationer och en hög med betapred (kortison)
 
Det gick inte många minuter innan jag kände att jag kunde andas med hela lungan och så började det rossla, jag blev hes och fick hosta. Låter kanske sämre men i detta läget så visar det att jag behövde medicin och att det blev bättre.
 
Fick lära mig ngt om min medicin jag hade hemma att den inte var så bra mot astma utan bättre mot kol, snabbt så konstaterade jag att jag har inte kol eftersom jag inte fick så bra effekt :)
Jag fick annan blandning utskriven samma som på vårdcentralen så inhalerar jag detta ett tag så får vi se vart det tar vägen. Fullt med kortison inhalationer också så ska jag snart vara bättre igen hoppas jag.
 
Något jag måste skärpa mig med är att LYSSNA och agera när kroppen säger ngt inte bara konstatera och gå vidare det är inte bra!!
 
Skärpning Zanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela