zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

gnällig familj.

Publicerad 2013-03-03 13:37:05 i Allmänt,

Under 18 års tid så har jag varit i många ögon en gnällig mamma.

Jag har sedan lillan var 2½ månad kämpat för hennes rätt till sjukvård/mediciner/hjälpmedel.

Det känns som jag har gnällt och gnällt kors och tvärs hela tiden, skola, fritids, dagis och sjukvården.

Man väljer inte att gnälla utan ibland får man det på sin lott att tvingas vara stark och göra det som är bäst för barnen. Man måste också orka göra det.....alla orkar inte.

Lillan skickade sin bok till sin barnreumatolg och fick feeback i form av.....jag visste att det fanns något under ytan men kunde inte lista ut vad det var......vi som familj kunde ses som "gnälliga"

Efter de raderna så var jag tvunen att läsa lillans bok igen.....för vilken gång i ordningen vet jag inte, jag tvingade mig själv och verkligen "läsa" och tänka på innebörden. Japp så stod jag där och läste mellan tårarna. Fy fan att någon ska behöva gå igenom detta.

Många som läst den säger, jag har aldrig förstått hur illa det var. Nej så verkar många tycka antingen så har vissa valt att inte se/lyssna på vad vi har sagt eller så har vi helt enkelt varit väldigt bra på att hålla det för oss själva.

Ska fråga lillan om jag får lägga ut hennes förord i bokan på min blogg så får ni läsa en del själva.

Boken finns att köpa också...lämna en kommentar så ordnar vi det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela