zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

en vecka med mycket ilska.

Publicerad 2013-02-02 15:43:29 i Allmänt,

Jag mådde inte så bra förra veckan utan hostade som en galning, astma och fick antibiotika/mängder med astmamediciner men jobbade för att det skulle flyta på jobbet även om jag kunde flexa ut lite tidigare än vanligt.
 
Denna veckan är jag mycket bättre på sjukfronten.
Det som har gjort mig arg/irriterad i dag är mäniskor som inte kan parkera sina bilar ordentligt.
 
Jag står utanför jobbet, ställer mig långt åt högre i min ruta för att jag ska kunna komma in i bilen när jag ska åka hem.
Jag får stå på handiakppen men tycker att det är mera schysst att de som kommer på besök ska få stå där. Jag vill inte ta upp den platsen varje dag hela veckorna.
 
Hur som helst, 2 dagar denna veckan har jag kommit ut till bilen och insett att jag kanske kan öppna min bildörr 10 cm....hur många lyckas klämma in sig på den lilla öppningen? Nja inte jag iaf. Jag måste öppna min dörr betydligt mer för att få med mig benen in i bilen.
Det var bara att gilla läget och sätta mig på andra sidan och lyfta över benen till förarsidan och så helt få med mig kroppen också.
 
När detta hände 2 dagar på rad utav 2 helt olika bilar så gav jag upp och ställde mig på handikappen varpå någon sköterska frågade varför jag stod där......de förstod att något hade hänt för de vet att jag inte vill stå där.
 
Det hela slutade med att chefen på stället...inte min chef visade mig andra platser där jag kan stå och lätt ta mig in på jobbet med hissen.
Så nu har jag en helt annan plats visst en handikapp plats men inte den utanför vår dörr precis. Det känns bra :)
Tänker mycker på andra hela tiden men det är sådan jag är.
 
Jag kom till sjukgymnasten i torsdags och adrenalin och ilska bara rök ur öronen......ska tillägga att jag fick vänta på hissen i 10 minuter hos henne för det var någon i huset som flyttade, fasen kan de inte sätta en lapp på hissdörren då när det är endast företag i huset och vissa har en tid att passa.
 
Vi ventilerade lite, hoppade träningen och jag fick lite go massage i stället och sedan var det bättre:)
 
Benen har varit helt kaputt hela veckan, har inte gått många meter alls och på jobbet har jag inte gått alls.
 
Idag när jag skulle ta av mig overallen efter min promenad så tappade jag balansen helt och ramlade över skor rätt in i skostället och fick något under min fot som gör så in i bänkens ont så nu går jag inte på den alls.
 
Jaja det går över och allting har nog med min förkylning att göra!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela