zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Min mobiltfn

Publicerad 2012-09-01 20:12:00 i Allmänt,

Min mobil har strulat lite fram och tillbaka ett tag.
 
I går tog jag mig ner till teliabutiken för att fråga om råd.
 
Det slutade med att vi bytte ut mitt sim-kort.
 
 
Hon i butiken kopierade mina kontakter fram och tillbaka så när jag gick därifrån hade jag mina kontakter på mitt nya simkort.....trodde jag.
 
I morse så strulade tfn trots det nya sim-kortet, pratade med samsung om problemet.
 
Bestämde mig för att göra en fabriks återställning. Plockade ur mitt sim-kort och mitt Sd-kort för att vara på den säkra sidan.
 
Gjorde min återställning och passade på att göra en mjukvaro uppdatering när jag ändå var i farten.
 
Japp allt klart och jag är nöjd, tills jag satt i mitt sim-kort och upptäcker att ALLA mina kontakter är borta!!!
 
Det enda jag har fått är 66 st e-postadresser ifrån min g-mail adress.
 
Jäklar säger jag bara.
 
Jaha åkte tillbaka till telia på min redan planerade resa med permobilen och pratar först med en tjej, nej du vi tar ingen ansvar för vi hjälper bara till så......de är nog borta för dig.
 
Pratade med tjejen som hjälpte mig igår och det slutar med att hon går ut på lagret med papperskorgen från igår och finner mitt gamla sim-kort.
 
Eftersom det tydligen inte var ngt fel på det gamla så slutade med att jag bytte tillbaka för det gick inte att få till det som vi ville.
 
Så tack telia för att ni inte är duktiga på att tömma era sopor varje dag för det räddade min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela