zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Jag tog mod till mig

Publicerad 2012-09-28 21:22:45 i Allmänt,

Jag har funderat sedan i söndags om jag ska skicka en egenremiss till neurologen på mitt hemsjukhus.
 
Bollade lite med maken, sjukgymnasten och så ringde jag och pratade med en sköterska på mottagningen också.
 
I går så skrev jag en remiss ganska hårda men väl valda och väldigt ärliga ord. Skickade den idag.
 
Jag berättade att jag inte ville dit men det vore enklast och jag talde om att jag inte tänker bli misstrodd eller felbehandlat någon mera gång för då kan de skicka tillbaka remissen till mig utan åtgärd.
 
Jag var också tydlig med att jag vill ha kvar den medicinen som vi har provat ut och som fungerar och som jag mår bra av= jag har faktist kommit tillbaka i arbete för att jag kan träna pg.a att jag fick en medicin som gav mig förutsättningarna.
 
Skrev också 2 st läkare som jag kan tänka mig att träffa.
 
Ja som sagt, jag var tydlig i vad jag vill men förklarade också varför och vad som hände förra ggn jag var patient där.
 
Vi får se vad som händer......kanske kommer jag inte att gå dit när jag väl får en tid, vill verkligen inte.
 
Hoppas de inte tror att jag är en gnällig och knas patient för det är jag inte egentligen men har man blivit ordentligt kränkt så vänder man sig inte till läkaren i första taget....inte jag iaf

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2012-09-28 22:37:07

Fan vad bra du är Zanna!
Så himla bra!! Verkligen

Kram

Svar: Tack.
Zanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela