zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

MR- svar och Ajaj

Publicerad 2012-05-28 19:17:21 i Gnälliga tråden.,

Japp precis så är det idag med nacken och båda mina axlar.

Jag har varit hos sjukgymnasten som har gett mig behandling och så har vi tejpat axlar samt stöttat upp nacken lite grann.

Tur jag har henne så jag inte går omkring med något obehandlat så länge.

**********************************************************************************************

I fredags så ringde min ortopedläkare och talade om vad min MR över axeln visade.
Inget som är i kläm och det är skönt, men det är inflamation som blivit ärrvävnad i en av senorna (Tendinos) och så var det någon pålagring på någon annan + att det troliga var inflamation i leden som går mellan skulderbladet och nyckelbenet eftersom det blev mycket bättre när han satte kortison där, samt att det var inflamation i slemsäcken eftersom den delen av smärtan blev jättemycket bättre efter kortisonsprutan där. Har fått kortison på olika ställen vid olika tillfällen med en tid emellan så jag har kunnat känna skillnad före och efter.

Åtgärd då? Sjukgymanstik som jag har provat länge nu och det är sällan det fungerar utan att bli värre, smärtstillande tabletter hmm hur bra hjälper en alvedon och det är det enda jag tål. Och så har vi kortisoninjektioner som man kan få ett par ggr om året, japp det är det enda som hjälper.

Slutsatsen är att gilla läget och njut av den tiden det gör mindre ont än vanligt, undvik allt som gör axeln värre och så tänker jag leva livet som jag vill och jobba på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela