zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Ett problem.

Publicerad 2012-05-15 16:49:38 i Gnälliga tråden.,

Jag har fått en jobbigt problem med min höger fot. Ja förutom att den är nästan obrukbar funktionsmässigt och blir blå/kall osv osv.....

Saken är den att det jag kan gå så gör jag inte avstamp över stortån som man normalt sett gör när man går utan min fot viker sig utåt och jag gör mitt avstamp rätt över alla tår utom stortån och  lutandes mot lilltån.
Detta innebär att varje steg jag tar så stretchar jag alla senor, muskler, ligament osv... i framfoten så nu är det så illa att det tom gör ont att ha strumpor på foten. Minsta lilla som trycker ihop foten gör ont och sätta ner den och gå eller bara att ha sandalerna på mig på jobbet är en pina.

Vilar jag en längre stund =ett par timmar så är det bättre men så fort jag börjar gå lite igen så är problemet tillbaka.

Det finns ingenting att göra åt det som fungerar för mig och som inte ger min andra besvär istället. Alternativet är att inte gå alls =använda rullstolen på heltid men jag vill jobba med den förmågan jag har kvar!

Jaja nu har jag gnällt klart och problemet är kvar men jag hoppas på sikt kunna lösa det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela