zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Min söndag.

Publicerad 2012-03-04 20:02:50 i Allmänt,

Idag vaknade jag redan 7.45

Gick upp fixade frukost och gjorde mig klar så redan kl 9.30 var vi i affären för att veckohandla.

Kom hem och jag började laga kalopps för det beställde dottern för det är riktigt mat. Inte ofta jag köper en storpack med nötbitar kan jag meddela.
den fick koka i dryga 2 timmar och blev så där riktigt mör och god. Och så fick jag frysa ner 2 middagar också.

nu äter jag ju inte kött men lagar fortfarande till resten av familjen även om jag gärna slipper.

jag själv lagade olika soppar och pannkakor, korvstroganoff på veg korv osv så nu har jag slängt in sådär 10 burkar med mat i frysen och det gillar jag skarpt. Nu får jag mat oavsett hur jag mår om jag inte orkar laga mat.

Mat är ett delemma för min del men vissa dagar så går det bra.......att laga den iaf.

Vi fick främmat på kvällningen och det var såååå mysigt. Deras son är våran lilla son också fast han är 8!!! år gammal nu.

Nu är det så ska det låta och sedan väntar sängen.

Kommentarer

Postat av: cecilia

Publicerad 2012-03-05 20:59:39

Det är sååå skönt att göra iordning storkok och frysa in!

Ovärdeligt :)

Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela