zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Förlängt 3 år :)

Publicerad 2012-03-05 17:46:53 i Hjälpmedel,

Jag pratar om mitt färdtjäns tillstånd.

När man hamnar i en sådan sits som jag gjorde så är det mycket som ska fixas på en gång. Färdtjänsten var en sak som hände först eftersom jag inte kunde köra bil efter min operation.

Jag har dubbla tillstånd och det innebär att jag kan åka både vanlig taxi med min manuella rullstol och så kan jag boka buss när jag vill åka iväg med min permobil.

Tycker det är onödigt att bara ha tillstånd för buss och ta upp en sådan med min lilla stol då andra behöver den mycket bättre än jag:)

Nu åker jag inte färdtjänst särskilt ofta men det är en trygghet när jag mår sämre en period och när jag ska åka iväg någonstans som tar på krafterna så jag kanske inte ska köra bil efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela