zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Bra bedövning.

Publicerad 2012-03-14 20:19:49 i Sjukvård,

Idag har jag varit på ortopedtekniska för jag har problem med min fot jag inte kan använda. Trots att jag sitter i rullen och inte går så mycket så får jag någon slags tryckskada i foten.

Har fått lära mig idag att ett underben vägen 5!! kg. Så även om jag sitter så har jag alltså alltid 5 kg tryck på min fot.

Jaja nu gjorde vi avtryck till nya inlägg för att få till någon slags avlastning på foten, jag formligen hatar att grejja med sulor fram och tillbaka.

Hann jobba en del både före och efter besöket för att efter jobbet bege mig till bettfysiologen till vad jag trodde skulle vara en efterkonstroll. Jag tycker nog käker har varit rätt bra sedan sist.

Japp ända tills de tryckte på käkleden. Så nu blev det en injektion till för att få bort resterna av inflamationen. Bettfysiologen gick lite längre in i leden den här gången. Jag brukar inte märka av bedövningen men idag gjorde jag det.

Halva pannan somnade av och jag var så slät och fin och totalt orörlig. Så nu vet jag hur jag skulle se ut med botox :) Skojjade lite att jag skulle behöva en injektion på andra sidan också så hade jag varit helt rynkfri :)

Kommentarer

Postat av: Louise Pettersson

Publicerad 2012-03-14 20:58:52

hej zanna



jag undrar vad de varit för fel på din käke? jag har haft problem med mina käkar länge. jag gnisslar mycket tänder och är väldigt stel i kinderna. jag kan ibland knappt öppna munnen. den liksom hakar sig. den ömmar och värker mycket stundtals.



//louise

Postat av: zanna

Publicerad 2012-03-14 21:48:03

Louise jag får inflamation i käklederna mellan varven.

Biter ihop på nätterna så jag har bettskenor både uppe och nere.

Om man är öm i kinderna så är det musklerna som gör ont. Fråga din tandläkare om en bettskena kanske.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela