zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Äntligen åskar.

Publicerad 2012-06-26 17:18:21 i Allmänt,

Idag kom vädret som jag tror många har önskat spöregn och åska, kanske kan det rensa ur kroppen lite grann och komma med lite "normalt" sommarväder nu.

Jag jobbar och står i men det här med att sluta kl 12 är inte min grej.

Som jag sa till en handläggare på fk idag när jag skulle förklara mig varför jag ville öka tiden. Jag kan ändå inte städa, handla och grejja hemma och jobbet klarar jag helt ok så då är inte valet så svårt, jag tjänar hellre lite mer pengar än att irritera mig på allt jag inte kan.

Något jag kommit på också är att ju mera jag har planerat desto piggare är jag för det mesta, har jag inget att göra så kommer kroppen inte igång heller, sedan måste jag såklart lägga band på mig för jag vet att kroppen inte orkar med vad som helst.

När det blir för mycket så lägger den av helt så det så......

Kommentarer

Postat av: Schan1

Publicerad 2012-06-30 17:45:49

Vad sa FK om att du vill öka arbetstiden?

Postat av: zanna

Publicerad 2012-06-30 18:00:41

Den handläggaren som jag pratat med har jag haft kontakt med länge i perioder. Hon är den som har stoppat mig, fått mig att tänka efter, varit mån om att det ska gå bra osv....



När jag förklarade hur jag tänker och att jag HAR tänkt efter ordentligt och verkligen provat så jobbet fungerar med rullstol och sjukdom/handikapp så var vi helt överens.



Grejen är att jag har kvar min sjukerstättning i botten hela tiden så skulle det gå åt pipsvängen så kan jag alltid gå tillbaka och jobba 50 % men det hoppas jag verkligen inte att jag ska behöva göra för jobbet stället upp för mig jättebra när det gäller tider och att jag måste träna hos sjukgymnasten för att få motvikt till jobbet.



Så FK stödjer mig i mitt beslut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela