zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Tandläkaren

Publicerad 2012-07-03 18:29:35 i Allmänt,

I Januari förra året så kom jag till tandläkaren som vanligt. Har inte haft några hål på många år men helt plötsligt så har jag 5!!!! stycken hål som måste lagas.

Alla blev helt paffa. Till saken hör att jag var väldigt sjuk, hade inte kommit i gång så bra med rehab efter min ryggoperation. Gick omkring med en otrolig smärta och problematik eftersom jag hade diskbråcken i nacken.

Så jag -och tandläkaren är ganska övertygade om att tänderna känner när inte kroppen mår bra för jag skötte tänderna nästan likadant som innan.

Jag gick tätt ett tag och kontrollerade tänderna för jag ville minsann inte ha flera år igen.

Idag var det dryga 9 månader sedan sista kollen och då säger min tandläkare
"Det märks att du lägger mycket tid på dina tänder"

Japp det gör jag, inte så jag borstar i tid och otid även om jag skulle vilja ibland, nej ordentligt 2 ggr om dagen får räcka med eltandborste tillsammans med tandtråd och flour varje dag.....och så måste man såklart tänka på vad man stoppar i munnen och hur ofta man äter såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela