zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Mycket kors och tvärs idag.

Publicerad 2012-01-26 16:51:47 i Allmänt,

Jag har haft problem med mitt höger öga sedan före jul. Inte så det stör jättemycket men nog så mycket så det stör ändå i vissa lägen och värker. Jag känner igen symptomen på detta för jag har haft massa problem under ett par år men det har också varit bra sedan 2009 ungefär.

Idag tog jag mig till ögonläkaren iaf, talade om att jag måste gå en viss tid när jag bokade tiden för jag har en annan tid som väntar. Trots att jag egentligen inte skulle vara klar i tid så fixade sköterska och läkare så jag var det, (tackar och bugar såklart) Man kunde se inflamation i ögat även om det inte synte så mycket....men jag hade rätt det är samma skit som kommit igen. Nu gäller kortisondroppar under närmare 5 veckor i olika grad. Jag vill hejda det i tid så kanske det bara blir en gång och inte mer som förra vändan.

Från ögon till sjukgymnasten. En kvinna kom fel tid så hon fick en liten stund av min tid så fick jag chansen att hämta andan en stund. Min sjukgymanst hade ont i sin axel idag så hon tränade lite tillsammans med mig. Tycker jag är helt ok, för mig men kanske inte för henne men med mig kan man ta ut svängarna lite och det vet nog de flesta som känner mig.

Efter sjukgymnasten så tillbaka till sjukhuset fast för att jobba den här gången. Har varit en intressant dag där jag återigen har lärt mig många saker och börjar fatta lite vad vi håller på mig, klicka här och där så följer det ena med till nästa system osv.....men det är kul!!

På vägen hem så tog jag svängen om vårdcentralen för att ta lite prover som ska tas regelbundet för min medicins skull, kunde väl gjort det på sjukhusets centrallabb men jag känner mig inte hemma där så jag valde vårdcentralen iaf. Träffade min läkare som sprang förbi och sa hej :)

Nu är jag hemma och funderar på vad jag ska göra resten av dagen, vila är behövligt men jag vill inte bli sittandes framför tv:n eller ngt så tidigt på dagen så jag får nog hitta på ngt annat.

Kommentarer

Postat av: cecilia

Publicerad 2012-01-26 19:32:07

Oj oj oj vilket flackande... Men ibland kan det ju vara skönt att ha allt gjort på en dag och slippa att åka flera dagar på rad...

Hoppas du snart blir bra i ögat.

Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela