zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Mediterat om ingen förstört det.

Publicerad 2012-01-29 14:09:44 i Gnälliga tråden.,

Idag tog jag mig till badhuset för att crawla en stund.

Blir inte så ofta nu för tiden för jag känner mig forfarande inte bekväm med det hela och så tränar jag så mycket annat och min axel klarar inte simningen så bra tyvärr.

Idag kom jag ner till total lugn sådär som man är precis innan man somnar, så härligt!!

Men vad händer, jo när jag gör en vändning ett tag in i simningen så upptäcker jag att det ligger en bakom mig och simmar, opps blev uttrycket när jag kom upp över ytan.

Mannen fattar vinken och lägger sig i en egen sträcka och simmar eller vart han nu tar vägen.

Rätt vad det är så står samma man vid väggen precis vid min bana där jag vänder....då ilsknade jag till. Befogat eller inte så förstörde han helt min goa simning för mig:( Han tyckte jag kunde simma/göra vändningen mot väggen bredvid hónom.
Javisst men nu vet han inte min bakgrund om varför jag simmar som jag gör för han tyckte jag betedde mig som jag vore drottning i bassängen. Jaja han fattar/vet inte att jag gömmer så långt från andra som möjligt men hur som haver så försvann mitt lugn.

Nu har jag placerat det här och här får det stanna men det påminde mig också om varför jag drar mig lite för att åka och simma.

Kommentarer

Postat av: cecilia

Publicerad 2012-01-31 22:14:19

Å så trist gumman!

Postat av: Kicki Moberg

Publicerad 2012-02-12 14:42:13

hej trevlig blogg du har . Vill åsså fixa en , Lite kul att få träffa en som vet vad frustration är, PTD=PDT-behandling

Syftet med åtgärden

PDT-behandling (Photodynamic therapy) används mot ytliga hudtumörer och förstadier till hudcancer.

Förberedelser

Reservera tillräckligt med tid för behandlingen, minst 4-5 timmar. Under väntetiden serveras ett lätt

mellanmål.

Läkemedel

Om ni använder Primaspan eller Marevan kontakta sjukskötaren på förhand för instruktioner.

Undersökningens förlopp

Läkaren skrapar vid behov hudområdet lätt med en kyrett, sen läggs medicinsalva på (Metvix). Huden

skyddas från sol med ett täckande förband. Salvan får verka i 3 timmar och sen belyses området med

specialljus, ungefär 10 min./område.

Eftervård

På sjukhuset sätts ett förband på det PDT-behandlade området. Förbandet bör tas bort senast efter två

dygn. Vid behov kan det behandlade området täckas/skyddas en kort tid med t ex ett lätt förband.

Efter behandling med PDT rodnar huden och det kan förekomma blåsor och ytliga sår som bildar

sårskorpa. Det är ett tecken på behandlingens effekt och att tillfrisknandet har börjat.

Det behandlade hudområdet kan tvättas normalt med vatten. Bastubad bör undvikas tills huden är hel.

Det tar normalt 2-4 veckor för huden att tillfriskna efter PDT-behandling. Huden bör skyddas för ljus

tills den har tillfrisknat. Området är vanligtvis känsligt för solljus några månader efter behandling. Hoppas du förstod nåt av det, Hälsar Kicki <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela