zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Full rulle.

Publicerad 2012-01-13 11:58:20 i Allmänt,

Dagarna rullar på så fort så nu blir det inte så mycket skrivet känner jag.

Vad har hänt då?

I onsdags började badet äntligen och så var min arbetsterapeut på jobbet och kikade lite grann. Det handlade om mitt skrivbord och vad som passar bäst. Rätt efter det så gick jag vidare till mitt jobb där jag är nu. Jättekul men det blir lätt lite stressigt när man ska flytta på sig.
När jag skulle gå från jobbet så var jag tvungen att tänka till vart jag ställde bilen. Jag går in på ett ställe och så förflyttar jag mig i kulverten mellan olika enheter. Jaja så länge jag har huvudet med mig så fungerar det:)

I går så hade jag först sjukgymnasten och så hade jag möte på jobbet med den sekreteraren som jag delar arbetsplats med och vår chef. Nu har vi kommit fram till hur vi ska dela tiderna under februari iaf så får vi se sedan.

I onsdags så ringde en reporter från Göteborgs posten och ville ha en intervju för han hade läst min mailkonversation med en kommun här i närheten som tillät djur i sina idrottshallar.
Kände egentligen inte att jag ville vara mera offentlig men han fick ändå komma hit och ta en bild i en hall i vår stad eftersom jag inte bor i samma kommun som händelsen inträffade.

Tänk han åkte dryga 7 mil för ett foto som tog 2 minuter!
Han skulle skicka mig ett sms när artikeln skulle publiceras så jag kan köpa tidningen.

I går ringde en kille från vår tidning här i stan och ville skriva om samma sak så han ville ha min kommentar men hade också valt att kolla upp med vår kommuna hur vi egentligen har det...och som tur var fick han samma svar som jag gett honom, bevisar att jag var up to date.

Idag är jag ganska svajjig i kroppen, axeln gör skitont och på måndag erbjöd min sjukgymnast att tejpa den ett par dagar igen. Tur man kan maila med varandra:)
Benen och kramperna är så där så nu har vi nog klivit över gränsen av vad kroppen klarar tillsammans med jobb. Kliver man aldrig över så vet man inte var gränsen går heller.

Idag har jag gjort mina ärenden och njuter av att vara ledig och kunna ta dagen som den kommer. Pyssla lite hemma har helt plötsligt blivit mysigt nu när jag är borta 3 hela dagar per vecka och en förmiddag också.

Men jag stormtrivs.....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela