zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Förbannade parkeringsvakt!!!!

Publicerad 2012-01-03 15:28:55 i Bli inte illa behandlad!!,

Jag har haft handikapptillstånd under ett X antal år. Mitt tillstånd har suttit på samma ställe i den bilen jag hade förut och i den bilen jag har nu.

Kom ut från sjukhuset och insåg att jag hade fått P-böter!!!! Tillståndet satt där det skulle, det fanns ingen tidsangivelse på parkeringen och jag stod innanför linjerna.

Vad är FEL?!?!?

Ringde numret som stod på lappen, kom till stockholm och de är de som kräver in pengarna och visste med andra ord inget om själva parkeringsreglerna. jag kunde ju alltid skicka in foton men skulle troligen få betala böterna ändå, de får inte foton varje dag var svaret.

Hmm kände att det är ingen idé att bli arg för jag vet att jag har rätt men jag måste bevisa och ta reda på fakta.

Sagt och gjort, jag ringde till vår kommun och frågade vad som gäller. ringde även vår kommuns parkeringsbolad och frågade om det fanns speciella regler. Nej bara synligt i framrutan. uppe7nere7höger7vänster eller upp och ner spelar ingen roll och Japp det var mitt.

Ringde till den stadens parkeringsbolad som jag fått boten ifrån. Hon blev GLAD att jag hörde av mig:) Jag förklarade mitt ärende och det enda hon sa var att jag skulle skicka foton till henne och inte till de som håvar in pengarna.

Hon har också chans att prata med den berörda p-vakten som måste få säga sitt, denne har nämligen skrivit att jag har en "ren ruta" Japp en ren insrumentpanel har jag allt. Jag testade och om man står på förar sidan och tittar på rutan så kan man omöjligen se hela rutan, jag fick ta mig fram till hörnet på bilen fram för att se andra sidan på rutan. Tror inte p-vakten har gjort det. Jag kan inte hjälpa att jag har en högre bil och att rutan är svängt, mitt tillstånd sitter väl synligt men det är klart tittar man inte på hela rutan så kan man inte se heller.

Så nu har jag varit förbannad på p-vakten en stund och fixat med mail till berörd personal så nu kan jag lägga det på hyllan. Jag kan bara hoppas att jag får ett brev där jag kan slänga mig räkning på 600 kr för ngt jag inte har gjort.

Så bye bye hela historien en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela