zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Flera besök idag också.

Publicerad 2012-01-27 18:54:08 i Sjukvård,

Idag var jag hos min arbetsförmedlare en sväng. Han är super och verkligen lyssnar och förmanar mig att ta det lugnt. Just nu är han tacksam att jag har så nära och bra kontakt med min sjukgtymnast för det är hon som känner mig bäst hur jag mår. Allt för att vi ska förhindra neråtgående saker i tid om det kommer.

Jag ska jobba på som jag gör nu ett bra tag framöver, inte stressa fram något som i slutändan kanske inte blir alls bra. Känner super att ha sådan uppbackning därifrån.

Jag rullade på stan en kort sväng och var inne på Flach som hade halva reapriset, En jättefin skjorta och en supertuff kort kavaj köpte jag för endast 200 kr, inte illa :)

Var hos bettfysiologen för som bekant så har jag fått inflamation i min öga och har så jäkla ont i käket på samma sida. korrigerade mina bettskenor lite igen! men eftersom det både är muskler och leden som gör ont i slutade med att jag fick en kortisoninjektion i käkleden. Har fått många förut men sista gången var i november 2006. Mina sprutor är med andra ord väldigt bra och sedan jag gick över till tabletter i stället så blossar det ena upp efter det andra:( Det blir nog till att börja med sprutor igen ......men det tänker jag dra på till efter mitt besök med reumadoktorn nästa fredag.

Så en bra fredag trots sprutan....nu vilar jag så jag förvaltar kortisonet så bra som möjligt så det gör så stor nytta som möligt. Eftersom jag är van att äta flytande mat sedan i somras så kan jag lätt göra det ett par dagar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela