zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Artikel i tidningen.

Publicerad 2012-01-14 09:39:39 i Allmänt,

Idag är det en artikel i vår tidning ang djur i idrottshallar.

De har frågat flera personer både personal i skolan samt hundägare. De har även kollat upp alla kommuner runt omkring hur det är med förbud och inte. Vissa har förbud på papper har det inte. Vår kommun har tagit ett beslut om att djur inte får visstas där. 

De flesta verkar vara överaskade över att det inte finns något regelverk/policy men har inte sett djur i hallar.
Ingen tycker det är ok att ta med djuren in pga att folk kan vara rädda, mycket ljud för djuret samt av hänsyn till allergiker. Precis så tycker jag också.

Stackars djur , de ska vara i skogen och på promenader och leka!

Jag älskar djur och det är inte deras fel att de har ägare som saknar hjärna i vissa fall.

OBS!!! Jag räknar inte in ledarhundar i dessa tankar utan de arbetar och måste finnas med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela