zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Sprutat min axel med kortison mm

Publicerad 2012-02-27 19:51:57 i Allmänt,

Japp idag fick det bli en injektion efter nästan 3 månaders tejpande/behandlande/tränande med min axel.

Sista utvägen för jag hinner inte med att ha ont och jag har inte tid att gå till läkaren!!

Usch det låter illa men det är så jag känner, jag har haft ont färdigt nu.

Jobbade ett par timmar innan det var dags för sjukgymnasten. Där blev det minimal träning men för första gången så märkte både jag och sjukg. att min baksida av låret jobbade muskeln blev aktiv även om benen skakar massor i kramper. Tyvärr så har vänster också börjat bete sig som höger ibland. Borde vara så att jag kan föra över det braiga från vänster till höger men ofta blir det tvärtom tyvärr.

Fick jobba lite så vi kunde stretcha ut musklerna på framsidan av låren också, känns sådär gott ont.

Jag fick behandling för mina onda muskler runt skuldran. Sjukg vågar inte trycka till ordentligt för att knäcka låsningar eftersom jag är så skadad och sargad i rygg/nacke/höfter.
Men massage är helt ok :)
 
Jag gav mig iväg vidare till HSN8 möte, och vad är nu detta? Hälsa och sjukvårds nämnden står det för. Jag sitter med i RÅFF RÅdet för fuktionshindade där det sitter representanter från många olika föreningar.
Jag har suttit där i ett år ungefär och vet egentligen inte vad det går ut på:)

Det är superintressant när politikerna berättar vad som händer.
Vi hade möte med en man som jobbar på vårdcentralsnivå också som är jätteintressant.

Rörigt och jobbigt för huvudet men väldigt givande information ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela