zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Något jag tror jag förnekar.

Publicerad 2012-02-17 21:38:59 i Det förflutna,

Mitt i all min röra så kom det en neurologisk sjukdom och tog över mitt liv ett tag.

När jag blev lam i foten så började det en väldigt lång process av läkarbesök, undersökningar, inläggningar osv osv...

Jag var på mitt närsjukhus ett tag men när de sa att det inte fanns något fel så flyttade jag vidare till ett universitets sjukhus ett par mil bort.

Träffade en professor som pysslar mest med MS.

Ja det var den mest troliga diagnosen med mina problem men man fann inget i proverna som bekräftade den diagnosen.

Vet inte hur många magnetkameraundersökningar jag har gjort, hur många ggr de har tagit ryggmärgsprov.

Jag har varit hos en neuropsykolog som kollade arbetsminne och andra minnen koncentration osv.....

Idag när det har gått snart 6 år sedan detta började så vet jag att jag har en neurologisk sjukdom som ingen vet namnet på beter sig som MS men är inte en ren sådan iaf.(och jag bryr mig inte heller)

Eftersom jag är berikad med 2 neurologer en på universitetssjukhuset som jag fick träffa inför min nackoperation och som jag gärna fick ha kvar om det är ngt och en privat som jag blev remiterad till när min första gick i pension.

Nu behandlar vi symptomen som dyker upp och det passar mig rätt bra.

Mitt liv går upp och ner och vad som är fel alla gånger vet jag inte mer än mitt ben som är avsomnat efter operationen det går inte att ta miste på, och att det somnar av mera om jag rör mig så ryggen får mera "stryk" än vanligt då vet jag också...men resten ja det kvittar mig helt och hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela