zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Kan inte gångträna.

Publicerad 2012-02-09 15:11:08 i Träning,

Det är ngt som händer varje gång vi gångtränar hos sjukgymansten. Spelar inte någon roll om vi bara tränar jättelite.

I måndags så trände vi pyttelite och sedan dess har jag haft en fruktansvärd nervsmärta i benen framförallt i fötterna. Det spränger och värker och brinner. Känner jag på dem så är de egentligen ganska kalla. Helt klara symptom på just nervsmärta.

Idag var fötterna även blåa:(

Det var sjukgymnasten som tog upp det att vi får samma resultat varje gång vi tränar på att gå fast på olika sätt.

Resultatet verkar vara att vi lyckas trycka någon/några nerver i kläm. Detta innebär att jag inte kommer vidare i min gångträning utan att bli ännu sämre.

Nu lät jag negativ men det är jag absolut inte men däremot är jag superintresserad av hur alla muskler och nerver påverkar kroppen.

Jag ska bli läkare i mitt nästa liv och börjar med anatomin redan nu när jag ändå mår som jag gör:)

Det som har gjort mig till den jag är är just att jag är så intresserad av hur allting fungerar och att jag är positiv till att komma vidare. Om jag inte förstår varför man behöver göra en viss sak och hur man ska utföra den så kan INGEN få mig motiverad att göra det heller. Detta gäller min kropp.
Andra saker i livet får man göra utan att veta varför varje dag kanske men det får man acceptera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela