zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Status efter 6 veckor = urkass nästan.

Publicerad 2012-08-07 18:41:36 i Träning,

Idag var det dags att börja träna igen.

Jag har känt sista veckorna att jag bara har blivit svagare och svagare med mera domningar.

Vet sedan innan att jag talat om för min sjukgymnast att jag märker av att vi hoppar över en vecka ibland. Hon har inte riktigt förstått det.

Idag blev hon ganska förskräckt och jag vet.....det var en stor försämring i min kropp på flera ställen.

Främst är det benen såklart så fort jag skulle göra en kraftansträning en liten en så skakade höger benet mer än vad det jobbade, detta såg vi massor av i början av min träning för ganska exakt ett år sedan.

Jag kunde inte hitta muskler som jag klarade av för 6 veckor sedan, jag har inte balansen och rygglyften fungerade inte alls.
Min högra höft har helt plötsligt stelnat till .......

Så nu har vi en status efter 6 veckor utan träning på matta hos sjukgymnasten. Att träna gång och träna övningar och styrka på matta, pilatesboll och främt sjukgymnastens motvikt är helt olika saker, gången har jag tränat i sommar som vanligt ändå blev jag så dålig.


Det enda som kan hända nu är att jag blir bättre och bättre för det går det är jag ett bevis på.
Jag var så bra innan semester, bra i min kropp mätt menar jag nu så ingen missuppfattar mig och tror att jag är "frisk" för det kommer aldrig att hända.

Ska bara försöka tagga till och känna att det är kul att känna hur man blir bättre och bättre igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela