zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Idag har vi förändrat lite

Publicerad 2012-08-09 21:09:37 i Allmänt,

Jag är ett stort ekonomiskt kontrollfreak.

På gott och ont.

Jag har funderat länge på hur jag vill ha längre fram i livet.

Idag har vi varit på banken och grejjat med lite konton och öppnat ett investeringsparkonto.

Meningen är att jag ska lära mig hur man köper och säljer fonder.....längre fram.

Förut pensionsparade vi men insåg efter ett par år att avgifter mm mm mm äter upp det vi sparar och jag har ingen som helst kontroll.

Nu är det stopp med den biten, kan alltid hoppas att det vi har sparat skjuter i höjden så vi får ut massa pengar ;) Skulle inte tro det.

Det nya är iaf inte bundet tills man är pensionär även om tanken är att det är ett pensionsparande.

Har förändrat lite annat också så för första gången på länge känner jag mig nöjd utan en massa funderingar på saker och ting.

Allting har sin tid och nu går jag in i en ny tid

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela