zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Engelska.

Publicerad 2012-08-21 18:30:07 i Allmänt,

Idag var jag på "upprop" för jag tänkte plugga engelska.

Mycket kan jag och mycket har jag lätt för att lära men just språk där sitter det en jäkla spärr av något slag.
Jag förstår engelska och kan nog egentligen mer än jag tror men att lyckas formulera mig och våga få ut det ja det är en helt annan femma.

Vi var två 2! stycken som kom och vi hade nog samma känsla båda två.

Jaja det är bara att plugga på och det som fastnar är bra, betyget kanske jag inte bryr mig om så mycket utan jag vill kunna prata helt fritt.

Träffar på en del på jobbet som bara pratar engelska och än så länge har jag lyckats förmedla det jag vill men det går bra knackigt.

Så from måndag börjar mitt pluggliv igen, har haft lite semester från plugg ett tag.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-08-21 18:53:27

Men, vad spännande! :) Är det kvällskurs? Komvux eller vad?

Postat av: zanna

Publicerad 2012-08-21 19:15:56

Det är via komvux och så läser jag på närdistans.



Träffar lärare ett par ggn under de närmaste 15 veckorna.



Tur att skolan ligger granne med jobbet numera:)

Skojja lite om att det får bli lunch möte då den andra tjejen också jobbar på sjukhuset och heltid.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela