zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Magont....

Publicerad 2012-04-23 14:28:09 i Sjukvård,

Ajajaj vad ont i magen jag har haft hela helgen.

Troligen är det nog en släng av magkatarr för jag tycker det blir lite bättre en stund efter medicin.

Jag är värdsbäst på att ignorera symptom som jag troligen vet vad det är för ngt...har nog känt av magen fast mera i bröstkorgen ett litet tag och nu brakade det loss ner i magen.

ja hur som haver så känner jag mig bättre fast det kommer ta en bra tag innan jag är tillbaka med maten där jag var innan detta hände :(

Tur man har näring att dricka så den biten får jag i mig iaf.

Idag ha jag varit hos ögonläkaren för vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på. Förra ggn så ville han vidga pupillerna men då hade jag bilen med mig och så jobbade jag så det tackade jag nej till .

Tog reda på inför dagens besök och jo det är tanken att det ska ske idag. Fixade med jobbet så jag bytte dag med i morgon och så fick maken följa med eftersom jag inte skulle kunna köra.

Vad händer?!?! Jo läkaren kikade med ett stetoskop som han satte på sig själv och in i mina ögon så slapp jag vidga pupillerna!! ja så besöket var över på 10 minuter.

Hade jag inte jobbat så hårt på att lösa allting så hade det inte gått så smidigt antagligen.

Nu ska jag droppa ögonen ett par veckor till och fasa ut kortisonet och så åter ingen om ca 7 veckor.

Det är en väldigt nogrann ögonläkare jag har träffat på vilket känns väldigt bra för min del.

Nu är det lite kaffe trots magen och så tänker jag lägga mig och läsa samt kurera min hals som gör ont i dag också......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela