zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Rehab.

Publicerad 2011-11-21 19:37:34 i Allmänt,

Efter min operation fick jag komma till rehab. Jag fick ligga inlagd på rehabavdelning för jag var för dålig för att kunna ta mig fram och tillbaka till sjukhuset varje dag.

Där träffade jag en sjukgymnast som var helt super. Ganska nyutbildad men en med massor av ideér. Jag gillar när man skrattar och skojar mitt i alvaret. Jag är en väldigt målmedveten person.

Hade en arbetsteraptut som inte fattade något alls, likaså min läkaren. Jag var gångare i deras ögon och inte rullstolsburen. Kuratorn kunde rycka in och tala om hur fallet var för hon kände mig sedan innan.

3 veckor låg jag kvar på rehab och sedan var jag på rehab dagvård under 4 veckor till.

Jag var såååå långt ifrån mitt gamla jag när jag kom hem igen men jag var på rätt väg.

Under tiden på rehab så kom jag i kontakt med ett gäng som rulletränar i kulvertarna på vårt sjukhus en gång i veckan. Det var något jag fortsatte med när jag kom hem igen.

Fortsättning förljer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela