zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Permobilen och mitt garage till den.

Publicerad 2011-11-27 18:16:20 i Hjälpmedel,

Jag har ett underbart hjälpmedel. Min Permobil X 850 Corpus. Den tar mig dit jag vill.

Kommer ihåg första gången jag var ute och körde med den, rakt ut i blåbärssnåret :) Vilken lycka att efter sådär 3 år kunna komma ut i skog och mark igen.

Nu är det så att man måste ha ett garage till denna manick för den får inte stå ute på vintern pga batterierna.

Sökte anpassning hos min kommun och det var inga problem. Bara det att permon är så stor så den får inte plats i en "brödbox" som man kallar garagen.

Nu fick gubbarna tänka till ordentligt och kom med ett förslag. Japp denna redskapsboden ska gå bra. Vi stället den utanför köksfönstret för det var enklast.

Jag gick i taket för jag kan inte ha en hus mitt framför föntret!!! Min man är synskadad så han behöver allt ljus han kan få utifrån.

Jag fick strida kan jag meddela. Sedan upptäckte vi att denna boden också var för liten och då löste sig problemet själv. Kommunen fick spränga och sätta boden där jag ville ha den från början. Första ronden vann jag. Men trist att alltid känna att man är gnällig för att jag ska trivas med det jag ska leva med.

Fortsättning följer......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela