zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Nya/ombyggda anläggningar.

Publicerad 2011-11-26 22:54:47 i Bortglömda?!,

Jag undrar hur kommunen tänker. På alvar alltså, det finns en person som ska se till att det fungerar handikappmässigt. Men om och när den personen är med på mötet det skulle jag vilja veta.

Förra året så fick vi en jättefin simarena. Jag åkte dit glad i hågen för mitt simpass som jag hade då. Jag blev så j_vla besviken.

Det fanns inga dörröppnare till varken omklädningsrummet, inte ut till bassängen. Skåpen var gjorda för stående, visst lite bredare för oss i rullstol men klädstången upp i himlen. Det fanns ingen duschpall så man kan duscha.

Badvakterna skämdes när jag kom. De gick med mig runt så jag kunde tala om alla hinder som fanns på ett helt nybyggt ställe. Jag är av sådan person att jag tänker alltid på de som har det sämre än jag, som inte har förmågan att ställa sig/ta något steg alls. Hur bär de sig åt.

hur som helst, det kom dörröppnare, duschpall och gladare badvakter :)

I fredags så hade vi invigning i vårt nya Kulturhus som är omyggt för hur mycket pengar som helst.
Jättefint verkligen.
Förra lördagen var jag där på teater och helt plötsligt så går brandlarmet och när vi ska ta oss ut så är dörrarna låsta. Hmm verkar jättekonstigt att jag som är rullstolsburen ska låsa upp en dörr och samtidigt lyckas trycka på dörröppnaren så jag kommer ut också.
idag fick jag veta att när brandlarmet går så låses dessa dörrar så man ska gå ut där uppe. jaha sa jag, om jag är på lilla scenen och det börjar brinna så ska jag ta mig UPP en trapp för att komma ut utan att använda hissen?!?
Har sökt den ansvariga för huset sedan i tisdags och lämnat ett antal meddelade men hon behagar sig inte ringa tillbaka trots att jag har talat om vad det gäller. Riktigt dålig stil tycker jag.

Idag när det var dags för teater igen , ja vi har abonemang på teatern. Hur som helst idag ställde jag mig där uppe med bilen så jag kunde rulla rakt in. Super inga trappor mer än för maken som fick gå ner med jackorna.
Super MEN när vi skulle åka hem så var dessa dörrar LÅSTA! Då ska man gå ut där NERE och jag har bilen utan för dörren där UPPE. Jösses säger jag bara, skulle jag rulla bilvägen runt hela huset för att komma åt bilen, nej du det går jag inte med på. När de låste upp dörrarna med nyckel så kunde man tvinga i sär dem så vi kom ut.

Men hur tänker vissa mäniskor?!?!? ingen logik någonstans alls.

För övrigt så har de satt 2 timmar på handikapp platserna , jättebra dagtid men teatern håller på liite längre än så. Tror jag ska påpeka det för det måste vara fler än jag som är rullstolsburen/handikappad som vill gå på teater och parkera bilen.

Gnällig , jag ?! Nej men jag tycker om att förändra så att vi som inte är "normala" i kroppen ska kunna göra samma saker som "friska kroppar" kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela