zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Hjälpmedel.

Publicerad 2011-11-27 18:10:33 i Hjälpmedel,

Vissa personer vill ha massor med hjälpmedel medans andra absolut inte vill ha.

Vem har rätten att bestämma vad som passar vem?

Jag är sådan som har tagit emot hjälpmedel i ett skede av min sjukdom/skada. Längre fram i sjukdomen/skadan så upptäckte jag själv vad jag behövde och började tänka efter om jag verkligen skulle använda det hela.

Man måste hela tiden väga för och nackdelar med olika hjälpmedel.

Som min dusalskena. ja en sådan skena som man stoppar ner i skon och så fäster man en skena uppe på benet så man får med sig foten när man lyfter benet.
Gick omkring med detta ganska länge, lite som ett gipsat ben och väldigt smidigt när jag annars inte hade fått med mig foten.

Det som någon "glömde" tala om vad att vadmuskeln inte jobbar när har en sådan....resultatet? Japp efter sådär 6 månader så hade jag tappat all min muskelatur i vaden. Hur kul är det?!?

Efter den svängen så bestämde jag mig för att tänka efter för och nackdelar innan jag började använda något mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela