zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Ge aldrig upp när det gäller att komma ut i arbetslivet igen.

Publicerad 2011-11-25 14:41:14 i Mitt jobb.,

Jag har lyckats ta mig in på ett stort ställe och få arbetspröva.

Idag fick jag en person som jobbat på pre rehab reda på att när han försökte få in en person på just denna arbetsplats så var det stört omöjligt.

Då känner jag att är man lite påstridig, framåt och pratar för sig så bevisar det att det faktiskt går.

Jag fick också veta av min arbetsförmedlare reda på att man kommer in in på sjukhuset de är stört omöjligt men ändå lyckades jag:)

Så ge aldrig upp förrän man känner att det absolut inte går och att man har tömt ut alla sina kanaler.

* ring och prata med den ansvariga för just det företaget.

* fråga igen fråga om du kan skicka ditt cv

* Sök arbetsprövning på företag där man vet med sig att man har lite kunskaper (i mitt fall asministration) och  
   det är olika på olika ställen men grunden är den samma.

* Försök att få till ett möte så de ser ditt ansikte, mötet kan vara helt förutsättningslöst.

* Det bästa är såklart om man har med sig arbetsförmedlare för i mitt fall så handlar det om att komma ut i arbete
   igen och det kommer att ske med bidrag från arbetsförmedlingen antingen jag vill eller inte.
 
   Rullstolen ÄR ett hinder även om jag är helt ok i huvudet annars.

Lägg ingen energi på bemanningsföretag, där är vi mer eller mindre portade. Jag pratade med fleratlet av dem när jag var på gång ut förra vintern. Var på besök på ett ställe, hon satt och grät när jag berättade min historia men inte hjälpte det mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela