zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Vegetarian eller vegan?

Publicerad 2011-12-03 13:26:50 i Allmänt,

Jag ser mig själv som vegetarian. Men så tål jag inte mjölk särskilt bra och de flesta recept för vegetarianer innehåller mjölk och ägg.

Så nu börjar jag fundera, borde jag kalla mig själv vegan när jag ska äta ute tex. En vegan äter väl egentligen inte ägg och det gör jag ibland för att jag måste få proteinerna.

Det finns en hel uppsjö av olika sorters vegetarianer/veganer/ovovegetatiran osv osv.....

Jag får nog fundera vidare på i vilket fack jag vill placera mig själv.

Funderingen kom när jag fick fram ett gammalt recept ur min mormors gamla kokbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela