zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Översvämning.

Publicerad 2011-12-10 16:05:14 i Allmänt,

Det har regnat i ett X antal timma och då menar jag inte normalt regn utan hällregn.

Maken var i garaget och sedan åkte vi iväg ett par timmar. Kommer hem och hela garageinfarten är full med vatten. Maken öppnar garageporten och ut forsar det vatten!!

Flera cm vatten på golvet. Nu vet vi att garaget är tätt iaf eftersom vattnet inte har runnit ut.

Eftersom vi hade så mycket vatten i garget så slog mig en hemsk tanke......hur ser det ut i källaren?!

Japp det vara vatten där också :(

Som tur är så har vi en våtdamsugare och det var bara att börja suga vatten och i källaren har vi en brunn så vi sopade vattnet till brunnen så det rann undan men i samma tankt kom det in vatten.

Maken fick gräva en ränna på infarten för att leda undan vattnet som kom ifrån garaget.

ungefär vid 03,00 på morgonen kände vi att nu är det inget mera vi kan göra, det hade slutat regna och vi var totalt slut.


I morse så var det mycket bättre och vi hade tur, min bror hade en vattenavfuktare av storlek jättestor som vi fick låna.

Nu kan vi bara hoppas att det värsta regnet är över och det får torka upp igen.

Vi har flera ofrivilliga bäckar i trädgårdet och vi har dränerat massor i både hus och garage pga detta men nu har massorna regnat bort helt.

Kikade vi naturen runt omkring oss så är lilla bäcken som en flod. sjöarna vi har bredvid är jättemycket vatten i så jag förstår att vi fick in vattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela