zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Jag gjorde rätt.

Publicerad 2011-12-19 17:09:43 i Träning,

För något år sedan så visste jag inte vad vila var för ngt. Vila kunde jag göra i nästa liv trots att kroppen höll på att gå sönder.

När jag gick in i en sämre period så körde jag på som vanligt för jag ville inte inse hur dåligt jag mådde. Mina svackor/skov kunde vara i flera långa veckor innan det vände igen.

Idag vet jag bättre.

Jag har fortfarande perioder när kroppen är sämre, den stora skillnaden är att jag är medveten om vad jag ska göra åt det. Jag kan inte bota eller läka men jag kan acceptera och göra det kroppen behöver bäst.

Det vill säga, bara göra det som kroppen orkar just för den stunden man är i. Det går inte att leva i framtiden vad gäller allt som ska göras osv....nä just nu behöver kroppen ditt eller datt eller så orkar jag massor.

Förra veckan fungerade inte benen särskilt bra, helgen har jag bara gjort det kroppen orkat. Idag hos sjukgymnasten så kunde jag helt plötsligt göra en övning mycket bättre än förut. Visst vi kom på ett sätt att hjälpa kroppen men själva övningen/rörelsen fick jag allt klara själv.

Nästa vecka är det 3 år sedan jag började hos min sjukgymnast. 3 År av ett rent helvete för min del, hemska saker som jag har lagt bakom mig och kommit ut genomgått operationen osv...saker som jag försöker förtränga, saker som jag inte orkar prata om.

Min gånganalys jag gjorde februari 2008 och som var under all kritik, den orkar jag inte titta på alls, jag mår illa jag bara tänker på den. Den finns på skiva ,men den kommer nog aldrig fram igen.

Nej jag mår så mycket bättre och tänker inte lägga energi på att tänka på det som har varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela