zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

J---la axeln är tillbaka.

Publicerad 2011-12-12 17:45:35 i Gnälliga tråden.,

Förra hösten/vintern hade jag jättestora problem med min vänstra axel, armbåge och tumme.

Mycket av dessa problem berodde på skadorna i nacken, men inte allt.

Jag har även en tendens till att slemsäcken blir inflamerad i axeln och det gör skitont och axeln stelnar.

Nu är det tillbaka med full kraft igen!! Har känt av den ett par veckor till och från. Det konstiga är att jag kan spela tennis men inte skala potatis. Jag vet varför och det är så knepigt att vissa saker som tycker borde göra ont fungerar och tvärtom.

Idag så tejpade min sjukgymnast axeln så jag blir påmind varje gång jag tappar hållningen och så konstaterade hon att jag har sämre muskelatur i vänster axel/skulderblad.

Så nu har jag en övning som jag ska göra så ofta som möjligt så får vi se om jag lyckas bli starkare.

Vill verkligen inte bli så stel igen för förra vintern kunde jag inte lyfta armen alls eller ens använda den på ett vettigt sätt så nu är jag motiverad att träna för att bli bättre igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela