zannainspirerar

Mitt liv tog inte slut, de valde bara en annan väg.

Hurra!!

Publicerad 2011-12-06 19:01:41 i Bortglömda?!,

Eller hur man nu ska uttrycka sig.

Jag har min sjukgymnast i ett hus som har totalrenosverats.

Jättefint med vattenfall inne och musik överallt i foajen, hissen osv.....

MEN de har glömt att de har sjukgymnasten som hysergäster och med dessa innebär det att det kommer en del funktionshindrade.

Dörren tex är en  stor tung sak som jag iof har lärt mig öppna från rullen men sådana som kommer med en krycka eller annat hjälpmedel har större besvär. Hörde för någon vecka sedan av min sjukgymnast att de ska komma upp en dörröppnare. Det ifrågasatte jag redan när huset var klart varför det inte fanns någon.

Men till saken.....Jag fick igenom en handikapp parkering eftersom det alltid är total tjockt med bilar på parkeringen som finns.
Skylten satte de nere på räcket framför parkeringen. Vad hände när all snö kom tror ni?

Jo skylten försvann när den behövdes som mest, de som skottade lade upp den mest snön på den parkeringen och ingen visste att de inte skulle stå där. KATASTROF

Jag har tjatat sedan förra året i oktober eller så att de ska flytta upp skylten på stolpen som ändå står där. Har blivit lovad att de ska flytta upp den men även att de ska flytta parkeringen till precis utanför huset. Inget har hänt .

Men hör och häpna idag ringde jag och ifrågasatte igen och talade om att nu är snön här!!  Hon som svarade talade om att den kom upp häromdagen men hon skulle dubbelkolla. Hmm den skulle komma upp under dagen idag.

Jag ska dit på tordag och hoppas verkligen att skylten är flyttad och att de ger sig på företaget som skottar att de inte lägger upp all snö på just handikapp parkeringen i år. Det är inte bolaget som skottar som man kan skylla på för om man köper en tjänst så kan man också begära att det ska utföras på rätt sätt.....OM MAN ENGAGERAR SIG LITE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zanna

En glad kvinna i sina bästa år :) Tar tag i saker som kommer ivägen och hoppas kunna inspirera andra att aldrig ge upp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela